Vandaag is de Gentse illustratrice Eliza Pepermans aan de beurt in onze rubriek Grensgebied, waarbij we de grenzen van het beeldverhaal met andere kunstvormen opzoeken.
Met stiften en bizarre fantasie zorgt Eliza Pepermans voor een explosie van kleur, vorm en expressie.
Haar tekeningen bleven van meet af aan niet onopgemerkt. Ze illustreert voor nationale kranten zoals De Morgen, De Standaard of Médor magazine. Maar ook internationaal krijgt haar werk aandacht. Zo verscheen ze in NRC Handelsblad en het IJslandse Neptun. Of het nu Duitsers, Amerikanen of Belgen zijn, iedereen laat zich graag meeslepen in de eigenzinnige maar vooral gevatte tekeningen. Tekeningen waar onderzoek naar vorm-kleur-materiaal centraal staan, bijgestaan door een vleugje humor.
Naast het editoriale luik zien ook commerciële spelers potentieel in Eliza’s werk. Converse, Johnson&Johnson, KBC Bank, De Lijn, of Brantano deden reeds verschillende projecten met haar. Dit meestal in de vorm van muurtekeningen, campagnes, posters, vitrine-ontwerp, enzovoort.
Als er dan nog wat tijd overblijft werkt ze zoveel mogelijk aan haar vrij werk. Onder andere ook aan het project dat ze samen oprichtte met haar zus Astrid, Pass The Pepper. Beiden hadden altijd al een grote interesse in machtspolitiek en diplomatie. Op dit online platform worden Astrid’s inzichten en meningen bijgestaan door Eliza’s scherpe pen.